coneixement científic de l'educació + disseny d'intervenció culturològica segons finalitats, comprovant eficàcia i eficiència
dissabte, 5 de novembre del 2011
Prova de contrast d'aprenentatge 1 REVISADA
EL PORTAFOLIS - resposta a una estudiant oberta a tots
De fet, el professor no corregeix el portafolis, el supervisa (uns 10 minuts) mirant l'estructuració clara, la consistència de contingut, l'elaboració personal i exercicis i activitats proposades. També la presentació amb bon gust atès que forma part de l'estètica comunicativa del nostre temps i és molt important per a una mestra. Si detecta errors de gruix ho adverteix a l'estudiant, però en general no hi ha errors perquè si hom no està segur del què posa, pot consultar apunts, a una col·lega, en llibres de referència, a internet... avui una estudiant universitaria no pot fer errors habitualment.
divendres, 4 de novembre del 2011
Criteris d'avaluació al programa oficial, pág 8 (aplicats al primer període)
Activitat/Realització | Indicadors | Criteri | Punt/100 Tot - Min |
Portafoli | § Selecció i organització d’informació § Estructuctura de la informació per a coneixement § Escrits propis d’elaboració de pensament § Elements pertinents creatius originals |
+5 |
30 - 10 |
Prova | § Resposta centrada en l’enunciat § Exposició ordenada amb guió clar § Coneixement i desenvolupament consistent § I·lustració: citacions, exemples. § Text: ressenya, contextualització, deduccions i comentaris |
+10 |
30 - 10 |
Assistència | § Habitual: 100-80% § Bàsica: 79-50% § Limitada: 49-33% § Esporàdica < 33% | 10 5 0 |
10 - 5 |
Aportacions | § Intervencions a classe clares i interessants § Preguntes intel·ligents § Suggeriments/ invitacions d’estudi als companys |
+C |
10 - 3 |
Treball en equip | § Participació regular i estudi pesonal § Iniciativa en diàleg/debat § Estructuració i elaboració de docuemnts |
| 10 - 3 |
Ressenya visita 1r períod. Recensió lectura 2n perío | § Descripció clara i precisa § Valor pedagògic en diversos contextos § Principis educatiu i criteris pedagògics que tenen validesa universal
§ 1. Ressenya de contingut § 2. Contextualització en el temari § 3. Elaboració de pensament propi |
| 10 - 0 |
VISITES A ESCOLES de referència actual
Vegeu les referències de les quatre escoles programades. Féu una ullada als seus portals web o blogs i decidiu les vostres prioritats. Els equips de seminari de 4 estudiants repartiu-vos en diferents visites i tots us beneficiareu de la visita dels altres.
Feu una bona previsió d'on heu d'anar per ser-hi especialment puntuals, 10 minuts abans, a l'adreça de referència i no falleu. Qui no s'hagi inscrit i no li ho hagi confirmat a través de llista que no s'hi presenti. Penseu que haig de trametre la llista a Gestió Acadèmica a efectes de assegurança d'estudiant i responsabilitat civil del professorat.
Sempre procurem acompanyar les visites d'estudiants amb professionals, amb tot, quatre visites simultànies, de moment no és possible.
Escola Decroly,
acompanya Martí Teixidó, mestre, pedagog, dr. en filsofia i ciències de l'educació.
SALORD SANS, Núria
LOPEZ BOIX, Anna
CASARES GONZÁLEZ, Raquel
CAMPO RUIZ, Belén del
Vela García, Ana
MASACHS SALVADOR Irene
PARIENTE MEDEL, Carla
LLORENS BIGORRA, Aina
FRANQUESA GUÀRDIA, Jordi
PELEGERO ALONSO, Natalia
CLEWETt, Cristina
JURADO POLO, Natalia
SORIANO RAMOS Adriana
ÁLVAREZ AMAYA, Alba
CRESPI CALABUIG, Joana
Oropesa Martin, Lúa-Andrea
LOPEZMONTOROAlba
DALMAU DIVIU, Meritxell
LORENZO CABANILLAS, Magdalena
RIVERO VENTURA, Aida
FERNANDEZ DE LA RUBIA, Eunice
GALVEZ ADRIAO Ana
Garcia Circuns, Annabel
LÓPEZ NAVARRO, Albert
BABIANO GIRONA, Karen
SALAMÉ LÓPEZ, Estefania
FRANCH BECERRA, Maite
FARRÀS SANTASUSANA, Zoel
-------------------------------------28
Escola El Martinet,
no acompanya ningú, de moment. Designaré un cap de grup i atendrà la directora, Montserrat Navarro.
NAVARRO DELGADO, Elena
PILO BALLUS, Marina
LANZAS OLVERA, Cristina
TIL PEREZ, Vanesa
MÁRQUEZ OLIET, Alejandro
ROMERO CANO, Anna
Castillo Castro, Carla
MARCHENA TORRES, Alba
ROMERO CALVO, Miriam
SÁNCHEZ PEÑA, Sandra
LACOMA RUBIO, Laura
MARTÍNEZ RETAMERO, Daniel
LOPEZ MARTINEZ, Mario
MUÑOZ BOIXADER, Roger
HERREROS VICENTO, So
-----------------------------------15
Escola l'Horitzó,
acompanya M.Eulàlia Palau, mestra, psicopedagoga, dra. en psicologia.
SANS BERTRAN, Maria-Teresa
FUENTES ÀVILA, Cristina
BALSERA RUBIO, Ana
AROCA PUENTE, Paula
IGLESIAS SERRA, Ainhoa
ROJAS PRIETO, Verónica
ANGELET HIDALGO, Berta
NOCELO JARDÓN, Sara
RIVERA PASCUAL, Victòria
BARRIGA BARRETE Laia
CHAVARRIAS FABO, Xavier
Riguillo Moreno Irene
Jiménez Cabanillas, Sheila
IGLESIAS LLAMAS, Soraya
GIL ARENAS, Lizeth
----------------------------------- 15
Escola Miquel Martí i Pol,
acompanya Maria-Pau Teixidó, professora d'educació secundària, arquitecta.
BALLESTER CASTELLO, Elisabet
GUIRADO SALVANS, Daniel
MOYA MESTRE, Francesc-Xavier
SAIZ MARTINEZ, Tania
DÍAZ FLORIDO, Talía
ROQUÉ PADILLA, Andrea
DIAZ VIVO, Alexandra
MORANTE PEREZ, Rocio
FORNIELES TRAVÉ, Sandra
LOPEZ RAMOS, Montserrat
SORS ÀMEZ, Marta
MOYANO COBANO, Rocio-Deseada
SALADO LORENTE Pedro
DOSTA PUJADAS, Èlia
MARCOS COSTA, Estefanía
------------------------------- ---15
Escola Decroly (08004316) http://www.decroly.org c. Jesús i Maria, 4 08022 - Barcelona Telèfon 934175271 - Fax 934180807
Privat Consorci d'Educació de Barcelona
Ensenyaments impartits: educació infantil - educació infantil: llar d'infants (subvencionat) - educació infantil: parvulari (concertat) educació primària (concertat)
|
Escola El Martinet (08059883) c. Sant Jaume, 30/c. Milà, 1 http://www.ampa.escolaelmartinet.cat 08291 - Ripollet http://amicsmartinet.blogspot.com
Telèfon 935947522 - Fax 935800922 Escola El Martinet a8059883@xtec.cat
Públic Serveis Territorials al Vallès Occidental
Ensenyaments impartits: educació infantil - educació infantil: parvulari educació primària
|
Escola L'Horitzó (08039987) www.escola-horitzo.cat pg. de la Bonanova, 7 08022 - Barcelona Telèfon 934177658 - Fax 934178974
Privat Consorci d'Educació de Barcelona
Ensenyaments impartits: educació infantil - educació infantil: llar d'infants - educació infantil: parvulari (concertat) educació primària (concertat) educació secundària obligatòria (concertat) batxillerat - batxillerat de ciències i tecnologia i d'humanitats i ciències socials
|
Escola Miquel Martí i Pol (08061142) www.xtec.cat/escolamiquelmartipolbdv rda. Santa Maria, 225 08210 - Barberà del Vallès Telèfon 937298202 "E. Martí i Pol ." a8061142@xtec.cat
Públic Serveis Territorials al Vallès Occidental
Ensenyaments impartits: educació infantil - educació infantil: parvular educació primària
|
Formulari d'inscripció
dijous, 3 de novembre del 2011
Calendari d'activitats programades modificat 3 nov
Dijous 03/11/2011
Darrera classe de la part 1 Portafolis
Temes 1,2,3,4,5,6,
(7 ajornat)
Dilluns 07/11/2011 15:30-18 h
Presentació portafolis en quadern a supervisió
despatx G6/172
Recollida dels primers portafolis 20-21 h
Dimecres 09/11/11
Recolida dels darrers portafolis
18-20 h
Dijous 10/11/2011
Recollida dels darrers portafolis
15:30-16:30 h despatx G6/172
17-19 h Prova presencial escrita (Vegeu a PAIDOGOGIA2011 TPCEprovapreguntes.pdf, TPCEexamen01.pdf, són models)
20-21 h Preparació visites a escoles
Dijous 17/11/2011 de 15 a 18 h
Visites a escoles de referència:
El Martinet de Ripollet 15
Miquel Martí i Pol de Barberà 15
Decroly de Barcelona-St.Gervasi 25
L'Horitzó de Barcelona-Bonanova 15
MTPp
T6
Per l'endarreriment de principi de curs no s'ha pogut presentar el T7. Es presentarà el 24 de novembre. No es pot exigir al PORTAFOLIS. El tema 6 presenta les crítiques al sistema escolar i el tema 7 presenta alternatives. Qui vulgui tenir més elements per a fer un exercici elaborat amb construcció de pensament en al prova del 10 de novembre, farà bé en haver fet una lectura de la presentació del T7. Bona part ja està explicat a l'article: Sistema pedagògic i competències bàsiques de Teixidó (I noteu la diferència de quan es diu sistema escolar i quan es diu sistema pedagògic, That's the question . Cadascú decideix sobre el seu aprenenatge i el professor treballa per a tots els estudiants.
dimecres, 2 de novembre del 2011
TR3S PEDAGOGS D'EXCEPCIÓ, tres orientacions pedagògiques, coincidents... i diferents
TR3S PEDAGOGS D'EXCEPCIÓ, tres orientacions pedagògiques, coincidents... i diferents
Mira de tenir-les ben clares i ho entendràs tot contrastant-ho amb aquestes.
Una des de la biologia i la psicologia de l'infant. Conèixer la naturalesa.
Una altra des de la filosofia i la sociologia. Projectar la societat.
Una tercera des de la pedagogia i la didàctica. Aprendre de la vida i del treball
Seminari fòrum de debat obert sobre:
PRINCIPIS, APORTACIONS i REALITZACIONS en PEDAGOGIA de
DEWEY
DECROLY
FREINET
Recomano haver estudiat i preparar-se una intervenció centrada en defensa, argumentació i valor de les seves aportacions per a l'escola actual. Tots els altres pedagogs es poden associar a aquestes orientacions de la pedagogia? Es pot respondre SÍ i es pot respondre NO i la prova de comprensió està en l'argumentació aportada.
Però, els més interessats en aprofundir, encara hauríem d'explorar un 4t pensador. El pensament de Joaquim XIRAU, el català seguidor de Eduard SPRANGER. És un pensament filosòfic pedagògic orientat a la cultura i a les cièncis de l'esperit. (Vol anar més enllà de la filosofia pragmàtica de Dewey).
XIRAU
dilluns, 31 d’octubre del 2011
BLOGS. 7 errors, encara a 2 de novembre
Formulari BlogPortafolis d'ESTUDIANT
Dissenyeu el vostre BLOG amb gust. Poseu clarament a dalt a la dreta el Nom i COGNOM o COGNOMS amb fotografia, com el professor. Tots a la vista. Poseu també fotografia al correu gmail.
Deixeu obert el quadre de comentaris i us puc afegir anotacions.
Blogs enllaçats En negreta els que no funcionen,. tancats o...
PG41 Álvarez Amaya, Alba
PG41 Angelet Hidalgo, Berta
PG41 Arellano Leo, Diana
PG41 Aroca Puente, Paula
PG41 Babiano Girona, Karen
PG41 Ballester Castello, Elisabet
PG41 Balsera Rubio, Ana
PG41 Barriga Barrete Laia
PG41 Campo Ruiz, Belén del
PG41 Casares González, Raquel
PG41 Castillo Castro, Carla
PG41 Chavarrias Fabo, Xavier RESOLT
PG41 Clewett, Cristina RESOLT
PG41 Crespi Calabuig, Joana
PG41 Dalmau Diviu, Meritxell
PG41 Díaz Florido, Talía
PG41 DIAZ VIVO, Alexandra
PG41 Dosta Pujadas, Èlia
PG41 Farràs Santasusana, Zoel
PG41 Fernandez de la Rubia, Eunice
PG41 Fornieles Travé, Sandra
PG41 Franch Becerra, Maite
PG41 Franquesa Guàrdia, Jordi
PG41 Fuentes Ávila, Cristina
PG41 Galvez Adriao , Ana RESOLT
PG41 Garcia Circuns, Annabel
PG41 Gil Arenas, Lizeth
PG41 Guirado Salvans, Daniel
PG41 Herreros Vicente, Sofía
PG41 Iglesias Llamas, Soraya
PG41 Iglesias Serra, Ainhoa
PG41 Jiménez Cabanillas, Sheila
PG41 Jurado Polo, Natalia
PG41 Lacoma Rubio, Laura
PG41 Lanzas Olvera, Cristina
PG41 Llorens Bigorra, Aina
PG41 López Martinez, Mario
PG41 López Montoro, Alba
PG41 Lopez Navarro, Albert RESOLT
PG41 López Ramos, Montserrat
PG41 López Boix, Anna
PG41 Lorenzo Cabanillas, Magdalena
PG41 Marchena Torres, Alba
PG41 Marcos Costa, Estefania ENLLAÇ ERRONI
PG41 Márquez Oliet, Alejandro
PG41 Martínez Retamero, Daniel
PG41 Masachs Salvador Irene
PG41 Morante Pérez, Rocío
PG41 Moya Mestre, Francesc-Xavier RESOLT
PG41 Moyano Cobano, Deseada-Rocío
PG41 Muñoz Boixader, Roger
PG41 Navarro Delgado, Elena
PG41 Nocelo Jardon, Sara
PG41 Oropesa Martín, Lúa-Andrea
PG41 Pariente Medel, Carla RESOLT
PG41 Pelegero Alonso, Natalia
PG41 Pilo Ballús, Marina
PG41 Riguillo Moreno, Irene
PG41 Rivera Pascual, Victòria
PG41 Rivero Ventura, Aida
PG41 Rojas Prieto, Verónica
PG41 Romero Calvo, Miriam
PG41 Romero Cano Anna
PG41 Roqué Padilla, Andrea
PG41 Saiz Martínez, Tania
PG41 Salado Lorente, Pedro
PG41 Salamé López, Estefania
PG41 Salord Sans, Núria
PG41 Sánchez Peña, Sandra
PG41 Sans Bertran, Maria-Teresa
PG41 Soriano Ramos, Adriana
PG41 Sors Àmez, Marta
PG41 Til Perez,Vanesa
PG41 Vela García, Ana
Encara 1 que no han fet el formulari de BLOG . Cadascú ha de fer la comprovació de l'adreça abans de trametre-la una, dues, tres vegades amb error al formulari BLOG. Demana molta feina inútil. Cadascú pot fer la comprovació ell mateix, i si no en sap, pot fer-ho intercanvaint amb un company o companya.
Tutoria a l'aula 33 de 15:05 a 15:55 h. de moment farem també tutoria d'ajuda a la telemàtica
MTPp
diumenge, 30 d’octubre del 2011
A propòsit de la COEDUCACIÓ
aportació oportuna de Natàlia Jurado. Interessa. Com educar en gènere en al societat actual?
Steve Jobs: origen modest i alta creativitat
Una aportació de Dani Martínez Retamero (sense foto)
Ha seleccionat bé. N'hi ha per pensar i prendre una decisió a la vida activa que inicieu. Parleu-ne. No és broma. I Steve Jobs ja és mort. Ha contribuït a la creació contínua i tots ens en beneficiem. També nosaltres hem de contribuir a la creació d'aquest món i millorar-lo. MTPp
ELABORACIÓ PERSONAL enllaçada
TEIXIDO Comentari de Text 2 Lliço del professor Eugeni d'Ors el 1915
Instruccions:
1
Podeu enllaçar el fitxer d'una elaboració al BLOG.
Des del correu gmail vas a Llocs web
Has de crear-te un lloc web.
Exemple. Jo tinc el DIPÒSITpaidogogia
- Els meus llocs
- Llocs suprimits
Crea. Entra a la Pàgina inici
Aquí pots anar adjuntant/pujant fitxers que queden al núvol Google (el teu magatzem particular)
El meu exemple:
-
- TEIXIDOcomentext2.doc - el 30/10/2011 3:10 per Marti Teixido (versió 1) Elimina
40 kb Visualització Baixa - UBeladihoms.pdf - el 11/10/2010 12:16 per Marti Teixido (versió 1) Elimina
1918 kb Visualització Baixa
L'has pujat. Vas a Visualització. Copia l'adreça .html de la pestanya principal.
4
Al teu BLOG fas una entrada o l'afegeixes a una entrada de tema.
Poses clarament un títol/epígraf que digui què hi ha. Quan ho tens seleccionat cliques la icona d'enllaç (la cadena/planeta verdosa que tens sobre la finestra d'entrada). Et dóna opció a copiar-hi l'enllaç adreça .html que tens copiada a la carpeta interna. Surts de la finestra d'entrada. Comprova que llegint el blog funciona l'enllaç i jo hi tindré accés.
MTP assessor telemàtic accidental