divendres, 2 de desembre del 2011

EDUCACIÓ-ENSENYAMENT: si pocs euros, grans mestres i professors

Un estudi de la Fundació Jaume Bofill revela que en les últimes dècades hi ha hagut una alta mobilitat interclassista al país

L'informe alerta del risc que la crisi i les retallades en ensenyament perjudiquin la cohesió


La despesa és mínima, a España i a Catalunya. Per què és menor a Catalunya?
Si hi ha hagut mobilitat d'ascens social cal atribuir-ho a les persones: mestres professores i professors. Ara no es pot reduir més. Inacceptable!
I encara hi ha massa infants i joves amb capacitat que no assoleixen els aprenentatges escolars bàsics Han de ser el 95% i justet són el 70% (Si alguns es recuperen després no els comptem doncs vol dir que tenien capacitat per assolir-ho a l'edat llindar).

Els mestres que avui s'estan formant són els que canviaran la situació si entren decidits a l'activitat professional amb fonament científic (Psicologia infantil, Neurociència, Sociologia, Antropologia, Filosofia) i iniciativa pedagògica (centres d'interès, projectes d'experimentació i estudi, exposicions, presentacions, publicacions escrites i telemàtiques, realitzacions escèniques, tecnològiques i artístiques) amb tots els recursos tecnològics que malgrat la incertesa econòmica la societat de consum ens posa a l'abast.

Escull el llibre que llegiràs i recensionaràs

Ja has decidit quin llibre llegiràs? ( o capítols indicats de llibre extens)
Veges PAIDOGOGIA 24 nov. Decideix bé, no per extensió, sinó per contingut.

T'interessa llegir amb temps. Ara tindràs alguns dies de festa i pots aïllar-te alguna estona sense deixar de reposar i viure amb bona companyia. Per Nadal-Hivern en tindràs més. El
12 gen s'ha de lliurar la recensió única (Hem reduit les dues a una i queda suspès el lliurament de 15 des).

Extensió màxima 5 p. de 30/33 línies, mínima de 3 p.
Sense portada, capçalera/requadre d'identificació, fulls grapats.
1. Ressenya de contingut global i per capítols, 3/2 p.
2. Continguts rellevants i de valor relacionals amb temes de l'assignatura TPCE, 1/2 p.
3. Constatació de què hem après, què ens ha interessat i pensament propi en algun punt. 2/1 p

dijous, 1 de desembre del 2011

TPCEg41 AVALUACIÓ D'APRENENTATGE

Completa les dades numèriques que resulten de l'aplicació dels criteris d'avaluació. Tu has d'introduir les dades corresponents a ASSITÈNCIA, PARTICIPACIÓ i TREBALL PERSONAL I D'EQUIP. Has de trsnscriure les dades puntuades pel professor en BLOG-PORTAFOLIS, PROVA. Tingues clars els valors segons els criteris (PAIDOGOGIA - 04.11.11)

T8



Aquest és un tema de fonamentació teòrica que ha de servir per emmarcar una concepció de l'educació ben consistent, sòlida. 1 Atents als fets i evidències objectives de la ciència. 2 Sabem que l'experiència humana té lloc en una terra, un clima i un paisatge cultural que dóna les calus d'interpretació del món i del sentit d ela vida. Alguns en tenen prou amb això precedent si aconsegueixen un benestar econòmic i social. 3 Altres se senten responsables tant del món com de si mateixos i volen contribuir al progés social. 4 Conscients de la vida que supera l'experiència humana i d'un cosmos infinit, com més explorat més immens, es pot saltar de l'experiència de vida personal a la consciència còsmica retornant a l'orígen.

Una presentació clara i al vostre abast a la xarxa internet pot ser la de Vilma H. (Gràcies)
http://www.slideshare.net/bevi/los-paradigmas-de-la-ciencia
Per al paradigma emergent vàrem tenir a Barcelona una conferència de M.C. Moràes publicada a Revista Catalana de Pedagogia, vol 4, 2006 (Fitxer pujat a PAIDOGOGIA2011)

Cal que cada estudiant faci el seu redacat del tema al blog. El guió i conceptes presentats donen l'estructura que cadascú ha de bastir construint pensament propi.


Podem veure que hi ha un cert paral·lelisme amb les direccions educatives que ja en un pla més concret ens presenta pe professor Egan.

La socialització és el procés pel qual l'animal nascut biològic és converteix en animal humà en una tribu, poble o societat. Ca da individu és poc més que un objecte, fa el que s'ha de fer.

La personalització o desenvolupament interior de les facultats humanes és l'educació. La vida animal socialitzada adquireix personalitat amb sentiments (plural) i raonament (singular).

La recapitulació és la incorporació, apropiació de tot el que de bo ha fet la humanitat abans que nosaltres i la participació en la construcció social i cultural del nostre temps

La culturalització com a acció transformadora i pensament alliberador comporta un salt qualitatiu, demana esforç personal i constància i no té resultats, és conversa transcendental.

Vegeu quina imatge trobeu per a il·lustrar cada una de les 4 direccions.

15 des Seminari. Debat lectura EGAN

Sessió seminari. Col·lectiu en conversa. Totes/s haureu de participar. (2-3') Com en una tertúlia "professional" de ràdio.

Lectura ben feta, marcada, anotada. Previsió de temps: 60'
Tres ideas viejas y una nueva idea
per Kieran Egan

Centrats en la 2a part, p: 35, Incompatibilidades. Puesta en orden. Una nueva idea.
1. Entendre què diu. Poder enumerar unes quantes tesis o posicions defensades.
2. Relacionar-ho amb els temes estudiats. (Coincideix amb, discrepa de...)
3. Altres coneixements, no opinions personals, que hi podeu associar.

Preparar la intervenció. Previsió de temps: 10'

En la intervenció no s'ha de dir tot. S'ha de dir algun pensament, tesi, dada rellevant o justificar allò que hom ha trobat novedós, que hi he après (2-3')

Per controlar el temps (com a 59") necessitem moderador. Seran:
Sem A: Laia BARRIGA BARRETE
Sem B: Ana BALSERA RUBIO
Sem C: Carla CASTILLO CASTRO
Comptem amb vosaltres per garantir que tots pugin parlar i el professor menys.

Anoteu-vos el temps de feina, feina (sense distraccions).

11

I

T

7

Lectura ben feta, marcada, anotada.

Tres ideas viejas y una nueva idea, per Kieran Egan

60’



diumenge, 27 de novembre del 2011

HAY ALTERNATIVAS a la crisi on ens han dut els financers que no creen ni llocs de treball ni riquesa.

Hay alternativas
Professors de la Universitat Pompeu Fabra han elaborat alternatives davant la crisi econòmica. Quan estava redactat el llibre, l'editorial Aguilar del Grupo PRISA ha dit que no el publicava. Com que els autors no ho feien per diners sinó per contribuir a sortir de malpàs on ens han dut els banquers avariciosos i els polítics "yonosé", ens el regalen per internet.

Tens l'enllaç per descarregar-lo sobre la imatge. També el tens descarregat a PAIDOGOGIA2011.

Llegeix i pensa. No et quedis amb la queixa per les retallades i pel segon increment de matrícules, ara ja inacceptable. ¿Hem de salvar els bancs i hem de capitalitzar la universitat? Vergonya de país!


Ara una editorial l'ha tret al preu de 10 €. Penseu si el regaleu a parents i amics per comptes de regalar "tonteries" com es fa massa sovint. És temps de deixar de comprar inutilitats i "marques" i contribuir a les causes de progrés social per a tots. MTPp



Bona crisi: cap a un món postmaterialista
de Jordi Pigem.
Llibre que tracta el tema des d'un punt de vista personal, de donar sentit a la vida, comprendre el cosmos i comprendre que la saviesa no queda restringida al coneixement científic, necessari però limitat. Es situa en el paradigma de la complexitat (TPCE: tema 8).

Els posicionaments que pren estan prou documentats i fonamentats. Vegeu la quantitat de dades que presenta i la diversiatt d'autors amb els qui coincideix. Totes les referència us poden anar molt bé; és talment un directori per situar molts pensadors i autors. És un llibre que es llegeix ràpid i que el podeu passar o regalar. Que corri! Tots hem de pensar.
16,50 €