dijous, 27 d’octubre de 2011

Llibres manuals per a l'estudi de TeoPraConEdu

No hi ha llibre de text. Cada estudiant ha de fer el seu PORTAFOLIS que és molt més que el llibre de text, el que l'informa, el que li ha semblat rellevat del que diu el professor i el que ell pensa. Segons que hom tingui temps per anar a la biblioteca, pot completar. Quan hom ha de treballar a casa, a hores intempestives, li pot anar bé tenir un dels manuals per documentar-se.
Els llibres de la biblioteca són de tots, no hi podem fer marques i subratllats. Els propis llibres un els marca i subratlla i els conservarà tota la carrera i tota la vida profesional, particularment els que documenten històricament. Compte però: a cada època s'ha de fer una nova lectura. En aquest sentit, teniu a disposició en aquest blog un article del pedagog Teixidó on podeu veure com es fa una lectura en clau actual. Les competències bàsiques.

També alguns materials disponibles telemàticament a la xarxa Internet. No hi ha llibre de text obligat però segur que cal llegir i aprendre, copçar (aprehender). El guió i la presentació del professor a classe enllumenen, focalitzen, subratllen marquen la guia. Els guions de classe són insuficients per ells maeteixos. Ni que s'expliqués tot a classe seguint un esquema de lliçó (lectio, lectura) tradicional caldria passar a net els apunts o estudiar-se un llibre fent-ne resums.

Adjunt als diversos temes se us proporcionen articles o textos, particularment els del mateix professor Teixidó que us han de servir per lligar, estructurar, organitzar el coneixement de manera integrada: evolutiva i temàtica. Cal llegir-los estudiant: ressenyant idees clau que podeu incorporar al vostre portafoli, és a dir, al vostre llibre de text consulta. MTPp

El legado pedagógico del siglo XX para la escuela del siglo XXI

J. Trilla (coordinador), E. Cano, M. Carretero, A. Escofet, G.
Fairstein, J. A. Fernández, J. González, B. Gros, F. Imbernón y otros

Graó. Fonaments d’Educació GE 159 castellà
Libro cuya intención no es levantar una acta historiográfica de la pedagogía
del siglo xx, sino elaborar un balance de lo que puede seguir aportando
a la escuela del siglo XXI.
360 páginas. 23,30 €

La cuestión escolar: críticas y alternativas
Palacios, Jesús
Librería: Libros Alcana (Madrid, MA, Spain)
Valoración librería: Valoración 5 estrellas
Cantidad 1

Descripción: tapa blanda. Bases de la educación. Pedagogía. Política educativa.(37.01) Laia. Barcelona. 1980 20 cm. 668 p. Encuadernación en tapa blanda de editorial ilustrada. Colección 'El Papel', 46. Bibliografía: p. [649]-659. Educación libertaria .ISBN: 84-7222-494-5 MM5. Nº de ref. de la librería 163997



Teorías e instituciones contemporáneas de la Educación
José Luis Bernabéu Rico, Emilia Domínguez Rodríguez,
Antonio J. Colom Cañellas –
2005 - 417 pàgines - Visualització prèvia



Referència: 46162

Autor: Monés i Pujol-Busquets, Jordi

La Pedagogia catalana al segle XX : els seus referents

Data d'edició: 2011
Descripció física: 544 p. ; 24 cm
Entitats: Institut d'Estudis Catalans. Publicacions generals
ISBN: 978-84-9965-059-3 (IEC) ; 978-84-9975-141-2 (Pagès Editors)
Col·lecció: Guimet ; 148
Editorial: IEC : [coedició amb] Pagès Editors
Enllaç d´interès: Pagès Editors
Prendre consciència dels nostres orígens, per tal que aquest coneixement ens donés el poder d’alliberar-nos de la seva dependència, és la finalitat d’aquesta primera i notable síntesi de Jordi Monés del que ha estat la pedagogia catalana al segle xx. Prenent com a eix central l’educació reglada, se’ns ofereix una anàlisi crítica de la complicada i particular evolució de la pedagogia catalana que es mou entre la renovació i el pes de la tradició. Monés realitza una lectura del devenir educatiu de Catalunya que s’allunya dels criteris eclèctics amb què massa vegades s’elabora aquest tipus de síntesi. Un llibre escrit des de l’experiència i la perspectiva d’una de les figures més destacades de la nostra historiografia educativa contemporània.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada