diumenge, 18 de setembre del 2011

L'educació: entre la pedagogia i la política

Cal garantir l'educació bàsica a tots els ciutadans i ciutadanes. Depèn de l'acció dels professionals que actuïn amb coneixement científic, competència tècnica i compromís social. L'educació no és ja una opció personal. Gràcies a l'impuls dels Il·lustrats de finals del segle XVIII es va estenent el dret a l'educació i són els poders públics (govern, parlament, tribunals de justícia) que estan obligats, tenen l'obligació de proporcionar, d'oferir, de garantir a tots els ciutadans.

La Llei d'educació, amb el màxim nivell just per sota de la Constitució és necessària i especialment en aquells països on l'educació no s'ha anat estenet per iniciativa i aspiració dels ciutadans. I sent la llei molt importrant, no garanteix res. Del dir de la llei al fer de les polítiques hi ha un pas i la concreció de les polítiques efectives es verifica en l'assignació econòmica que es fa als pressupostos generals d'un país.

Convé disposar de la
Ley Orgánica de Educación (España 2006)

Llei d'Educació (de Catalunya 2009)

Activitat proposada als estudiants T1-4I/E :
Vegem en primer lloc quins principis i quines finalitats de les lleis vigents avui, segle XXI, arranquen dels principis i finalitats polítiques impulsats pels il·lustrats que van donar contingut als governs parlamentaris de principis del segle XIX.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada