
Diccionari d'educació
Una eina disponible, necessària.
En fase de construcció. Avui sabem que el coneixement es provisional.
D'una banda perquè les ciències empíriques i experimentals ens aporten nous fets, dades i comprovacions que ens permeten afinar les teories anteriors i presentar formulacions més precises. Regularitat, precisió i previsió caracteritzen la ciència positiva.
Respecte a les ciències socials i les humanitats, hem de fer una relectura actualitzada del coneixement disponible i entendre'l en les coordenades de temps històric i de realitat social. Acceptem el paradigma de la complexitat i sabem que no hi ha solucions fàcils, binàries, maniquees i que no podem reduir a u les experiències humanes amb la seu triple component de raó comunicable, sentiment viscut i aspiracions projectades. Intersubjectivitat, certesa i sentit caracteritzen les ciències socials.
Això vol dir que primer hem de comprendre el significat de les veus del diccionari. Després, estudiant, actuant, pensant i dialogant sobre educació trobarem millors definicions. Tenim el dret i el deure de contribuir a la construcció científica i social. MTPp
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada