dissabte, 28 de gener de 2012

L'aprenentatge escolar ha de contribuir al lleure i la cultura personals, no consum anòmic massiu.

I ARA QUÈ, URBANITA?

Embolics amb Botox

Em despisto per les tones de televisió porqueria del TDT buscant algun programa d'animals, on si és possible no aparegui cap humà. Endebades! A part d'alguns dels canals municipals resistents, tota la resta tenen poca cosa digna: ràdio encoberta, sobredosi esportiva, el voluntarisme aparentment benintencionat de TV3 i xiscles a l'engròs. A falta d'animals salvatges, els programes tipus Sálvame són els menys rutinaris, sobretot quan no tens ni idea de qui són totes aquelles criatures desesperades que s'indignen per greuges que fins fa poc haurien provocat més d'un duel. N'hi ha una que és més famosa que el Messi, però tan vulgar com les respostes de l'astre argentí quan l'entrevisten després d'un partit. Davant les audiències dels programes de xafarderies, intento esbrinar com un arqueòleg els ressorts de tota aquesta tribu i la seva audiència. La gent no és tan idiota, n'estic segur.

Amb aquesta premissa accepto que tota la història de la humanitat és el producte d'una sèrie d'embolics, des de la pèrdua del jardí de l'Edèn fins a les cuites de la Ilíada. Qui manaria a Paris raptar Helena, endur-se-la a Troia i provocar la batalla més famosa de la humanitat? Per què Menelau no es va buscar una altra dona i va preferir demanar ajut al seu germà, que va convocar els guerrers i herois colossals: Àiax, Ulisses i, sobretot, Aquil·les, que va haver de patir, així mateix, la sostracció de Briseida per part d'Agamèmnon, que es veu que no tenia prou brega amb les banyes del seu germà.

Podríem continuar per molts altres exemples. Per què el cavaller de màxima confiança del rei Artús, Lancelot, havia de prendre's tantes confiances amb la reina Ginebra? El que em preocupa, però, és saber si tots aquests safarejos dels programes televisius no són la llavor de les nissagues mitològiques i les epopeies del futur. Impossible de creure quan veig tantes quantitats de Botox! David Castillo.


Xafarderies que entrenen individus que potser no han arribat a persones (cultura i lleure personal, escollit) per la pena d'escola que varen tenir, entre d'altres causes. ¿O és que si haguessin tingut dos, solament dos mestres potents i compromesos/es en la seva llarga vida escolar, serien tan encantats?

Hi ha persones amb pocs anys d'escola que potser tenen més criteri a l'hora de seleccionar programes de TV. (Deixem de banda el cas de la gent molt gran d'edat que estant sols, troben una imaginada companyia)

I ja ho veieu. Messi pot ser bon futbolista, però no cal escoltar-lo, de moment. Com que marca gols, ningú es pregunta si va ser un fracàs a l'escola. Martí Teixidó

30 de gener de 1948. Gandhi, el lluitador no-violent, és assassinat per un esverat

Bo serà que els infants de ben petits, sentin parlar de gent d'ànima gran com Gandhi, com Luther King, com Nelson Mandela... i viure rituals emotius que es graven al cor (en realitat a la ment) per a tota la vida. Infants que han de crèixer amb el cap clar i el cor net -com deia el mestre i animador Xesco Boix.

Gandhi, l'ànima gran, una lliçó de vida

Informació i enllaços a Educació ComunicActiva

dijous, 26 de gener de 2012

CALENDARI D'ACTUACIONS D'AVALUACIÓ FINAL

Paidogogia
coneixement científic de l'educació + disseny d'intervenció culturològica segons finalitats, comprovant eficàcia i eficiència

Tutories per revisió de la prova, altres revisions pendents i comunicació de la qualificació final que es proposa. No hi ha formulari; en viu i en directe.
Es cita per equips. Cal dur el portafolis 2 i millor també altres realitzacions.
(Anul·lada la proposta inicial, apuntada per dilluns, dimarts i dimecres, per no interferir les classes d'altres assignatures).
Ens hem dajustar al dijous,dia de classe, i el 2 de febrer és el darrer disponible.


02 febrer, dijous

Tutories de 15'-20´. Es convoquen per hores i podeu calcular el temps; dins l'hora es pot odenar segons el moment d'arribada.

situació
15:15 tutories personalitzades en equips A1, A2, A3

16:00 tutories personalitzades en equips A4, A5, A6
17:00 tutories personalitzades en equips B7, B6, B5,
pausa
18:00
tutories personalitzades en equips B4, B3, B2, B1
19:00 tutories personalitzades en equips C6, C5, C4
20:00
tutories personalitzades en equips C3, C2, C1
sortida

Discrecional a convenir
Prova extraordinària global de recuperació (si cal i pot ajudar).



24 gener
16:00 Presentació de portafoli 2 per a supervisió.
Retorn dels portafolis supervisats fins a les 21:00
25 gener
16:00 Segona oportunitat de presentació de portafolis
Retorn dels portafolis supervisats fins a les 21:00


26 gener

15:30 A l'aula 33 disposició de les cadires per a poder fer al prova en les millors condicions. Demano ajuda de 4-6 voluntaris/es.
16:00 Despatx G6-172 Retorn dels darrers portafolis.
17:00 A l'aula 33, Prova 2. Fins les 19:00 Pròrroga màxima 19:30